Tidskriften 2024
Nr 1
Ledare: Översyn av bedömningsstödet för åk 1 Inger Fridolfsson
Skrivsvårigheter i gymnasiet – effektiv respons av lärare utvecklar skrivandet Ulrika Örtengren
Svenska Dyslexistiftelsen - en historisk exposé Gunnar Lennerstrand
Hur hänger pragmatisk förmåga samman med andra delar av vår språkliga förmåga? Anna Eva Hallin
Ny organisation för att öka samverkan och inflytande för Dyslexiföreningen Pernilla Söderberg
Prinsparets Stiftelse och Riksdagsseminarium med tema dyslexi Inger Fridolfsson
Nr 2
Ledare: Tillsammans kan vi mer! Jonas Walfridsson
Matematikläromedel och deras användning i Finland och Sverige Tuula Koljonen
Elevers deltagande i inkluderande matematikundervisning Malin Gardesten
Hur kommer man med i de läsandes gemenskap? Tarja Alatalo
Krönika: Varför får lärarstudenter inte lära sig hur man bäst lär barn att läsa? Aron Trädgårdh
Utdelning av Eve Malmquists pris Ulla-Britt Persson
Den Tionde Nordiska Dyslexikongressen Christina Hellman
Möte med skolministern Inger Fridolfsson
Nr 3
Ledare: Tionde Nordiska Dyslexikongressen 2024 Christina Hellman
Den tionde Dyslexikongressen Marja Beckman
Öronläsning, ett svek eller en möjlighet Susanna Cederquist & Idor Svensson
Lärverktyg och assisterande teknik - bra studiekompisar i skolan Susann Rådström Drougge & Mona Karlsson
Assisterande teknik – program och funktioner Johanna Kristensson
Lär lärarutbildningen lärarna att lära eleverna? Inger Fridolfsson
Avhandling Christina Sand
Nr 4
Ledare: Vad händer på Linnéuniversitetet? Inger Fridolfsson
I spåren av Kronobergsprojektet Christer Jacobson, Idor Svensson m.fl.
Ögonen och synen vid olika läsproblem/dyslexi Agneta Rydberg
Dyslexipriset Inger Fridolfsson
Händelser i väst! Eva-Marie Wibel, Helena Jacobsson, Gertie Ekdahl Axelsson och Pernille van Raal