Tidskriften 2020
Nr 1
Ledare: Assisterande teknik (AT)- Idor Svensson
Systematisk språklek och tidig läs- och skrivutveckling - Ann-Christina Kjeldsen
Vårt arbete European Dyslexia Association (EDA) - Pernilla Söderberg Juhlander
Legimus. Erfarenheter från skola och bibliotek - Helena Jacobsson och Maria Olsson
En modell över läs- och skrivsvårigheter och dyslexi - Christer Jacobson
Nr 2
Ledare: Studera med dyslexi – Susanne af Sandeberg
Response to intervention (RTI)för nyanlända och flerspråkiga elever – Helén Egerhag och Camilla Nilvius
Tillgången till läs- och skriv-utredningar inom logopedin
Effekter av tidig fonologisk träning – Ulrika Wolff
Riskerar Läsa- skriva- räknagarantin att bli en misslyckad reform?
Debattartikel publicerades i Aftonbladet den 16 mars 2020
Assisterande teknik för elever inom gymnasiesärskolan – Christina Sand
Nr 3
Ledare: Tack alla läsare – Susanne af Sandeberg
Äldre elevers läsutveckling i ett didaktiskt perspektiv – Maria Larsson och Tarja Alatalo
SOMT – ett nytt test av språk- och läsförståelse för åk 4 – 7 - Ing-Marie Sandberg, Christer Jacobson och Anna Fouganthine
Nr 4
Ledare: Skolan i coronatid - Christina Hellman
Dyslexi och hjärnan från spädbarn till vuxen ålder – Linda Kailaheim - Lönnqvist och Paula Virtala
Revidering av kursplanerna