Tidskriften 2014
Nr 1
1 Ledare: ”Från topp till botten” bl.a den senaste PISA-rapporten- Egon Nordman
En longitudinell kohortstudie av läsförståelse och stavning i årskurs 1–6 i en finlandssvensk skola - Anne May Granqvist
Cognitive Assessments for Multilingual Learners - an holistic approach to identifying dyslexia - Anne Margaret Smith
PISA 2012 – försämrade resultat för svenska elever
En högskola för alla? Gerty Engh
Dyslexi och komorbiditet - Mona Näreskog
Nr 2
Ledare: Rätten att läsa – Christina Hellman
Act now! Rapport från EU:s läs- och skrivexperter – Karin Taube
Den kunnige läraren - vägen till framgång för elever med läs - och skrivsvårigheter/dyslexi
Svenska Dyslexiföreningens utbildningskonferens i Lund 2014
Status på ordblindeområdet i Danmark - Birgit Dilling Jandorf
Nr 3
Ledare: Den Nordiska dyslexikongressen - Peter af Trampe
Ordblindeområdet i Danmark: forskning och praksis – Birgit Dilling Jandorf
Hitta språket med Kodknäckarna
Den sjunde nordiska dyslexikongressen
På väg mot pedagogisk digital kompetens – Gunilla Almgren Bäck
Nr 4
Ledare: Förr, nu och framtiden - Christina Hellman
Svenska Dyslexiföreningen 25 år - Ulla Föhrer
Att bedöma elevers läsförståelse - Caroline Liberg
Dyslexi – ett undangömt handikapp - Curt von Euler
Medfödd ordblindhet och därmed besläktade rubbningar hos barn. Utdrag ur Tidskrift för barnavård och ungdomsskydd N:o4, 1926 - Doktor Alfhild Tamm