Tidskriften 2002
Nr 1
Ledare: Egon Nordman
Charlataner eller undergörare - Peter af Trampe
Arbetssätt och arbetsmiljö för elever med läs- och skrivsvårigheter - Egon Nordman
Hur vanligt är det med dyslexi bland intagna på svenska kriminalvårdsanstalter? - Stefan Samuelsson, Birgitta Herkner, Ingvar Lundberg
For the love of reading and all that jazz - Britta Ericson
Dyslexi - ett biologiskt handikapp tillgängligt för pedagogisk habilitering - Marianne Norée, Mona Näreskog
The enchantment of literacy - Bodil Andersson, Ulrika Wolff
Kartläggning - varför och hur? - Barbro Nilsson
Nr 2
Ledare: Egon Nordman
Att använda kompensatoriska hjälpmedel tidigt i grundskolan - Idor Svensson, Christer Jacobson, Rikard Björkman, Anita Sandell
Västra Sveriges Dyslexiförening - VSD Kerstin Johnson Thörne
Dyslexiföreningens utbildningskonferens - Marianne Norée
Är böcker verkligen nödvändiga? - Mona Önnestam
The Enchantment of Literacy - Katarina Bungerfeldt
Intervju med Jan Rocksén - Marianne Norée
En skola som sätter eleven i centrum - Inger Öhlmé
Referat av Språkbitar- Hans Näreskog
Svenska ordboken på cd-rom - Merete Herrström
Nr 3
Ledare: Egon Nordman
Att förebygga och möta läs- och skrivsvårigheter. Sammanfattning av en översiktsrapport - Mats Myrberg
Glimtar från den tredje nordiska kongressen om dyslexipedagogik - Marianne Norée
Läs- och skrivsvårigheter: Inte bara dyslexi - Stefan Samuelsson
Läsa och lösa problem - Gudrun Malmer
Internationell konferens i Uppsala - Birgitta Johnsen
Nr 4
Ledare: Egon Nordman
En utredningsmodell för elever med läs- och skrivsvårigheter - Mona Näreskog
Genetic and Environmental Influences on Reading and Related Cognitive Skills - Richard K. Olson
Testbatteri för diagnos av dyslexi/läs- och skrivsvårigheter inom gymnasie- och vuxenutbildning - Ulrika Wolff
Framtidens läromedel - En bok en CD - Torbjörn Lundgren
Fyra pojkar i samma skola - Ingegärd Hemmingsson