Tidskriften 2001
Nr 1
Ledare: Egon Nordman
Kompensatoriska åtgärder vid läs- och skrivsvårigheter - Christer Jacobson
Intervju med Mats Myrberg - Marianne Norée
Consensusprojekt för att motverka läs- och skrivsvårigheter - Mats Myrberg
Intryck från IDA:s 51:a årliga konferens - Jan Alm
Rapport från IDA:s konferens - Bodil Andersson
Glimtar från American Speech-Language-Hearing Association:s Annual Convention ”Honoring the past - shaping the future”- Ulla Föhrer
Nr 2
Ledare: Egon Nordman
Kognitiv långsamhet och skolproblem - dyslexi - DAMP/ADHD - Max Frisk
Tvärvetenskaplig utredning bäst - Ulla Föhrer, Lena Westholm
Engelskundervisning för dyslektiker på gymnasiet - Katarina Bungerfeld
Långsam läsning på akademisk nivå - Merete Herrström
Specialpedagogiska institutet - Egon Nordman
Nr 3
Ledare: Egon Nordman
Minnesord över Curt von Euler - Ingvar Lundberg
Den mest undersökta dyslexipatienten i Norden - Matti Laine, Åbo Akademi
Lokal kurs i Språklig medvetenhet - Gerd Nyman, Helena Heijdenberg
Dyslexia: At the Dawn of the New Century - Marianne Norée
Recension Dyslexia - Theory & Good Practice - Maj-Gun Johansson
Elevens framgång - skolans ansvar, (Ds 2001:19) - Egon Nordman
Ge dina barn ett språk - Elisabet Reslegård Föräldraprojektet LÄSK - Susanne af Sandeberg
Nr 4
Ledare: Egon Nordman
Hur grundlägger vi läsförståelsen? - Lena Franzén
Vilka inlärningsstrategier kan elever med läs- och skrivsvårigheter använda i sitt eget lärande - Hans Nilsson
Folkhögskolorna - en annorlunda skolform för vuxna Samverkan mellan lärare och föräldrar till barn med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi - Sonya Lindell
Kan man mäta läsförståelse? - Ingvar Lundberg